Intervistë me profesor Sladjan Stankoviq – Bitrak

Слаѓан, познат како Битрак, професор по математика во најреномираната гимназија во Македонија – Математичко-информатичката гимназија (МИГ), е еден од најпочитуваните професори во својата област. Со својата посветеност, иновативен пристап и искрена љубов кон математиката, тој успева да ги инспирира и мотивира своите ученици. Неговиот стил на предавање е уникатен, отворен и со заемна почит, тој создава амбиент во кој учениците не само што ја разбираат математиката туку и ја засакуваат.

Слаѓан не е само професор, тој верува во моќта на образованието да ги трансформира младите умови. Неговите бесплатни онлајн подготовки за натпревари и матура, достапни преку неговиот YouTube канал, ги надминуваат границите на училницата, правејќи го достапен за сите ученици во земјата.

Bashkangjitur është një intervistë me profesor Bitrak, në të cilën ai tregon detaje rreth punës së tij, sfidave dhe vizionit për të ardhmen e arsimit.

1. Cila është më e vështirë: shpjegimi i një funksioni matematikor ose përgjigjja e pyetjes së një studenti: "Pse më duhet kjo në jetën time?"

– Посложено е да се објасни некоја специјална математичка функција. Во математиката се изучуваат области кои можеби никогаш нема да ги користиш секојдневно, но токму во моментот кога ќе ти затребаат, тогаш ќе ја почувствуваш моќта на кралицата на науките – математиката. Тогаш само ќе си речеш: „Wow“.

2. Si arrini t'i motivoni nxënësit që ta duan matematikën dhe

ta kuptojnë atë?

– Пристапувам кон учениците секогаш искрено, чесно и отворено. Се договараме заеднички како ќе ги реализираме темите и предвидената програма, ги разгледуваме критериумите за оценување на постигнатите резултати. Ако некој ученик не разбрал добро на часот, има можност да учи од моите предавања на YouTube каналот Bitrak1819, кои се достапни 24/7. На овој начин стекнуваме искрена доверба и меѓусебна почит.

3. Si silleni me nxënësit që kanë vështirësi të kuptojnë konceptin e funksioneve?

– Најпрвин ги охрабрувам дека, иако станува збор за математички предмет, сепак не е толку тешко и може да се научи со работа, трпение и време. Почнуваме од најлесното, го увежбуваме и постепено преминуваме на потешките проблеми. Во релаксирана атмосфера анализираме грешки и ги коригираме за учениците да се сконцентрираат и да постигнат правилни математички заклучоци.

МИГ.

4. Nëse do të mund të ndryshonit një gjë në këtë shkollë të mesme, cila do të ishte ajo?

– Оплеменување на училниците со стаклена галерија од слики со математички формули и математичари, поставување на смарт табли во секоја училница и додавање растенија кои ќе произведуваат кислород. Би го сменил и лекцијашкиот концепт на предавањата кон проблемска настава и би ја прилагодил програмата за предметот „Функции и реални броеви“.

5. Vitin e kaluar keni pasur përgatitje online falas për konkursin e matematikës. A keni në plan ta organizoni edhe këtë vit?

– Po, prej 4-5 vitesh organizoj përgatitjet falas për garat e matematikës dhe provimet e maturës. Këto përgatitje janë të dobishme për të gjithë studentët në vend dhe më sjellin një ndjenjë dobie sociale.

6. E keni kapur ndonjëherë veten duke “shikuar” grafikun e një funksioni teksa pini kafenë e mëngjesit?

– Haha, po jo vetëm për kafen e mëngjesit, por edhe në shtëpi. Unë i trajtoj skajet e objekteve si funksione matematikore - lavamani im, për shembull, është një elips. 

7. Sa jeni të kënaqur me rezultatet që arrijnë nxënësit në këtë shkollë të mesme në gara?

– Jam vërtet i kënaqur. Kemi çdo vit 2-3 kampionë të matematikës shtetërore dhe shpresoj për suksese edhe më të mëdha.

8. A ka ndonjë rregull për ndeshjet që do të ndryshonit?

– Do të ndryshoja metodën e vlerësimit me kod, për të ulur në zero çdo mundësi mbrojtjeje apo emergjence.

9. A keni ndonjë kriter apo rregull të caktuar që ju si profesor e keni me të cilin shumica e profesorëve të tjerë nuk do të ishin dakord?

– Notat i publikoj gjithmonë publikisht dhe transparente, edhe pse kjo nuk e pëlqejnë shumë kolegë të mi. Nxënësit e mi e vlerësojnë këtë mënyrë vlerësimi të ndershëm.

Ова интервју ни покажа колку е важна искреноста, посветеноста и љубовта кон она што го работиш. Професорот Слаѓан зборува за тоа како математиката може да биде инспиративна, дури и кога на почетокот изгледа тешко. Со поддршка, трпение и посветеност, учениците не само што ја учат, туку и резултира со големи успеси на државните и меѓународните натпревари. Тој е пример за тоа како професор може да биде современ и ментор кој остава траен впечаток врз животите на своите ученици.

Autorë: Ivana Ivanova, Emili Andreevska dhe Ana Marija Trifunovska